Dumplin' - The Rest of Us Just Live Here - Zeroes

20. Februar 2015 |
Da die US/UK Verlage gerade die ganzen Cover für die Bücher aus dem Sommer und Herbst raushauen als gäbe keinen Morgen, gibt es mal wieder eine kleine Cover Parade.
von Julie Murphy

Erscheint voraussichtlich am 15. September 2015

Klappentext

Self-proclaimed fat girl Willowdean Dickson (dubbed “Dumplin’” by her former beauty queen mom) has always been at home in her own skin. Her thoughts on having the ultimate bikini body? Put a bikini on your body. With her all-American beauty best friend, Ellen, by her side, things have always worked . . . until Will takes a job at Harpy’s, the local fast-food joint. There she meets Private School Bo, a hot former jock. Will isn’t surprised to find herself attracted to Bo. But she is surprised when he seems to like her back.


Instead of finding new heights of self-assurance in her relationship with Bo, Will starts to doubt herself. So she sets out to take back her confidence by doing the most horrifying thing she can imagine: entering the Miss Clover City beauty pageant—along with several other unlikely candidates—to show the world that she deserves to be up there as much as any twiggy girl does. Along the way, she’ll shock the hell out of Clover City—and maybe herself most of all.


Meine Meinung
Erinnert mich von der Geschichte her ziemlich an den Film ''Beautiful Girl'' aus den frühen 2000er. Nichtsdestotrotz klingt es einfach nach einem verdammt unterhaltsamen Contemporary-Buch, das diesen ganzen Mikrokosmos der Schönheitsköniginnen hoffentlich ordentlich durch den Kakao ziehen wird.
Auf der anderen Seite hoffe ich inständig darum, dass es nicht einfach darauf hinauslaufen wird, dass Wil einfach nur Make Over bekommt und das war es dann.

Was das Cover angeht kann ich nur sagen, dass ich großartig finde, so simpel es auch gestaltet sein mag.

von Patrick Ness

Erscheint voraussichtlich am 27. August 2015

Klappentext
What if you’re not the one who’s so often the hero in YA fiction; who’s supposed to fight the zombies, or the soul-eating ghosts, or whatever this new thing is, with the blue lights and the death? What if you were like Mikey? Who just wants to graduate and go to prom and maybe finally work up the courage to ask Henna out before someone goes and blows up the high school. Again. Because sometimes there are problems bigger than this week’s end of the world and sometimes you just have to find the extraordinary in your ordinary life. Even if your best friend might just be the God of mountain lions... 


Meine Meinung
Was soll ich großartig dazu sagen? Es ist Patrick Ness! Die Story klingt genial und das Cover ist einfach nur cool.
Ein Seitenhieb auf diesen ganzen The Chosen One/Next Big Thing-Hype und dann auch noch aus der Feder von Patrick Ness.... was will man mehr?

von Scott Westerfeld 
(und Margo Lanagan und Deborah Biancotti)
Erscheint voraussichtlich am 24. September 2015

Klappentext
Ethan, aka "Scam", has a way with words. When he opens his mouth, whatever he wants you to hear comes out. But Ethan isn't just a smooth talker. He has a unique ability to say things he doesn't consciously even know. Sometimes the voice helps, but sometimes it hurts - like now, when the voice has lied and has landed Ethan in a massive mess. So now Ethan needs help. And he needs to go to the last people who would ever want to help him - his former group of friends, the self-named "zeros" who also all possess similarly double-edged abilities, and who are all angry at Ethan for their own respective reasons. Brought back together by Scam's latest mischief, they find themselves entangled in an epic, whirlwind adventure packed with as much interpersonal drama as mind-bending action. 

Meine Meinung
Ich glaube ich muss niemanden erklären wer Scott Westerfeld ist oder? Sein letztes Buch Afterworlds hat mich leider nicht sonderlich interessiert. Zeroes hingegen ist etwas womit ich definitiv etwas anfangen kann!
Eine Gruppe Jugendlicher mit zweischneidigen Superkräften die alle irgendwie einen Groll gegen den Hauptcharaktere hegen... I'm in.

Das Cover na ja, es ähm ja, sieht cool aus aber aus den Latschen haut es mich jetzt nicht. Ist halt nur fette Null drauf das war es dann xD
Passt zum Inhalt aber jaaa..

1 Kommentar:

  1. Also ich muss sagen, dass ich das Cover von Dumplin' jetzt nicht soo cool finde. Irgendwie erinnert mich das mehr an so ein...satirisches Comicbuch? Keine Ahnung, auf jeden Fall nicht so mein Ding.
    Total mein Ding dagegen ist "The Rest of us just live here". Ich muss leider beschät zugeben, obwohl mich jedes einzelne seiner Bücher anspricht, so habe ich noch kein einziges Buch von Patrick Ness gelesen *schäm schäm* ABER irgendwann mal. Vielleicht ja dieses.
    Du triffst bei Zeroes den Nagel auf den Kopf: "Ist halt nur fette Null drauf das war es dann". Find das Cover auch nicht so berauschend, aber naja, der Inhalt soll uns ja überzeugen. Der klingt eigentlich ziemlich cool^^

    AntwortenLöschen